středa 7. května 2014

24 Aktuální vlasová péče

Vlasy k 6.5. 2014,
 bezprostředně po umytí, vykartáčování, lehkém promačkání a uschnutí na vzduchu

Šampon a kondicionér

Pořád no 'poo se sodou a octem. Nedávno jsem objevila supermarket, kde sodu prodávají po kilech. Co víc si přát? Mimochodem, čistá soda z lékárny nebo obyčejná soda z obchodu - nehraje to roli. Ani ocet se nevyplácí kupovat nějaký extra drahý. Upravila jsem pouze jeho poměr s vodou, protože časem si vlasová pokožka zvykne na vyvážené pH a vlasy tolik vlhkosti nepotřebují, a tak ho do půllitrové láhve liju jenom půl deci. 


Zábaly

Opět výlet do spižírny. Vejce a nějaký ten olej, co je právě po ruce. Ricinový olej by prý měl podporovat růst vlasů. Nejsem si jistá, jaká přesně složka by měla magicky působit na vlasové folikuly. Můj soukromý odhad je, že ricinový olej je tak mazlavý, že vetřít ho do vlasů a z vlasů vyžaduje důkladnou a dlouhou masáž, a že právě masáž podporuje prokrvenost kůže a růst vlasů. Vejce před smícháním s olejem lehce našlehám vidličkou, vlasy se po vejcích pěkně lesknou. Oplachovat opatrně vlažnou nebo studenou vodou.  


Barvení a tónování

Znovuobjevuju hennu, resp. bylinné barvy. 

Cassia (Cassia Obovata)
Barví velice decentně nebo vůbec, někdy se jí říká neutrální henna. Na tmavých vlasech není výsledek vidět vůbec, na šedinách nebo světlých vlasech vytvoří jemný zlatavý tón, ale musí se předtím smíchat s něčím kyselým. Cassia je výborná ve vlasových maskách a zábalech, má podobné účinky jako kondicionér. 

Amla (Emblica Officinalis)
Amla pochází z indického angreštu a obsahuje velké množství vitamínu C, který vyrovnává pH vlasové pokožky. Vlasy jsou po amle nadýchané a na dotek pevné. Amla může zmírnit červenooranžový nádech z henny, ale sama o sobě moc nebarví. 

Katam (Buxus Dioica)
Dodává vlasům myší/popelavou barvu, naprosto tedy neutrallizuje teplé odstíny, které dodává henna. Samotný by se neměl používat, vlasy nabydou zeleného odstínu. Katam se dá použít jako alternativa indiga. 


Lush Caca Brun

Na Lush stránkách se píše: "Sofistikovaná čokoládová. K docílení krásné čokoládové barvy bez červených odlesků do tohoto odstínu přidáváme indigo a mletou zrnkovou kávu, která dodá vašim vlasům nádherný hnědý odstín. Hříva pak bude pár dní vonět jako čerstvé espreso. Hřebíčková silice podtrhne její kořenitou vůni a mletá kopřiva a mořská řasa zajistí hebkost a vysoký lesk. S Caca Brun budete mít vlasy lesklé jako zrnka čerstvé kávy. Doporučujeme všem, kdo mají fádní hnědé vlasy, ani takové, ani makové. Je na čase pořídit si lesklou a sytě hnědou kštici!" 

Tuhletu tabulku moc nepoužívám. Strašně mě odpuzuje silná vůně geránia, s tím se prostě musí opatrně. Jeden dílek tabulky jsem použila nadvakrát, v kombinaci s katamem, amlou a cassiou. Nijak výrazně nebarvil, ale taky jsem směs ve vlasech měla dvě hodiny, spíš jako zábal než za účelem barvení. Vlasy se přesto přehouply víc do rezava, asi jsem měla přidat víc katamu. 


Hřeben a kartáč

Kančí štětiny už znáte. Na jemné rozčesání používám velký dřevěný hřeben od Ecotools, neponičí kudrliny. 


Stříhání a zkracování

Ofinu si upravuju sama zastřihovačem vousů, konečky si nechám zastřihnout jednou za půl roku. Momentálně mám konečně zase sestříhané vlasy, na kterých vlny vyniknou nejvíc. Efilační nůžky kadeřnicím nedovolím používat, vlasy mi pak na dotek přijdou strašně zplihlé (i když dorostou rychle, ale stejně). Nerozumím kadeřnicím, které zákaznicím prostříhávají jemné vlasy bez objemu, výsledek mi vždycky přijde, jako když vyděšené, oškubané kuře právě vyvázlo lišce ze spárů. 

Styling
Jemné tužidlo Tiny Twirls od Kinky-Curly, když chci pevnější kadeře, jinak si vystačím bez ničeho. Vlasy pár dnů od umytí postrádají jasně definované vlny, ale to stejně většinou chodím s copem nebo nějakým drdolem. Když mám náladu na velké vlny, namotám polosuché vlasy na ponožky a přes noc se v nich vyspím. Ráno odmotám, protřepu, projedu prsty a je vymalováno. 


Pořád se chystám na objednávku Rahua, ale ne a ne dostat tu správnou nabídku z naturisima. Naturisimo mě mimochodem docela zklamalo, v neděli slibovali 20% slevu na vícero značek, takže jsem si hned zvečera celá natěšená nasyslila do košíku pár vyhlídnutých věcí, načež jsem se chystala zaplatit, ale sleva nikde. Pak se dočtu, že nabídka platí do neděle 8/5 (?), případně do té doby, než ji e-shop bez upozornění stáhne. Tak buď nejedou podle letošního kalendáře nebo doufají, že se chytím na slevu a přesto v klidu zaplatím plnou cenu... 

24 komentářů:

  1. Máš krásné vlasy! A oceňuju skvělou "nekosmetickou" péči. Já jsem se teď posunula od konvenční kosmetiky k přírodní, ale časem bych se chtěla dopracovat k podobné domácí péči, kdy po mě nevzniká hromada obalů a lahviček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdřív jsem chtěla napsat, že s těmi odpadky máš velkou pravdu, ale pak jsem začala počítat. Obaly od sody a octa vyjdou jako šampon a kondicionér, oleje jako maska, snad jenom na těch bylinných barvách se ušetří. Ale zas třeba krabičku na sodu recykluju, jenom do ní přisypávám z velkého balení, ponožky vlastně taky nahradí plastové natáčky. Ale jo, asi to bude míň obalů. Je to vlastně docela uspokojivý pocit, díky, žes mě na něj upozornila :)

      Vymazat
  2. Krásne sa ti vlnia :) Moje sú jemne vlnité, ale v poslednej dobe sa mi až tak nevlnia ako kedysi, neviem, či to môže byť hennovaním, alebo niečim iným. Inak používam prírodnú kozmetiku bez silikónov a pravidelne hennujem, i keď tá od Lush sa mi nezdala až tak dobrá. Na "no poo" som sa ale ešte neodvážila :D

    No a takéto "zľavy" vedia potešiť :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Může to být tvrdší vodou? V Lush mě stejně jako Tebe moc nenadchli.
      Jj, tyhlety slevy jsou fakt parádní.

      Vymazat
  3. No páni! To sú vlasy ako princeznovské! OK, odteraz mám jasno, toto je blog u cyklistickej princeznej;-)) /osamelá princezná by znelo trochu smutne... ale zato poeticky... tak teraz neviem... a čo chcem vlastne povedať? Že máš krásne vlasy! ;-) :P

    OdpovědětVymazat
  4. To je fakt nádhera! Možná, že kdybych si je sestříhala jako ty, budou se mi taky tak krásně vlnit, ale pochybuju :D
    Já si teď myju vlasy šamponem vlastní výroby a zatím dobrý, tak uvidíme za čas :)
    a ten olej s vajíčkem vymyješ jen sodou a octem? Já mám totiž problém vymýt olej i normálním šamponem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Střih dělá docela hodně, v podkově se mi tolik netočily. Díky za upozornění ohledně těch vajec a oleje, ať tu nemystifikuju - sodou se to dá vymýt, ale je to pracné a někdy to dělám natřikrát. Radši to vymývám černým mýdlem od Akomy, jde to rychleji.

      Z čeho si vaříš vlastní šampon?

      Vymazat
    2. Aha, děkuji :)

      tady je ten šampon: https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/1925351_614497365296975_1148326645_n.jpg

      Vymazat
  5. Oh, děkuji. Konečně někdo, kdo ví, že jemné prostříhané vlasy vypadají hrozně. Já tě chci za kadeřnici! :D Většina na mne jen kouká, když řeknu, že chci tupý střih do jedné délky (jen prameny kolem obličeje mám mírně odstupňované). A jak hezky pak vypadají. No poo jsem zkoušela, ale s kožními problémy mi nedělala dobře, mohla jsem se uškrábat. Proto dávám přednost sice šamponům, ale pro mé dobro bezsulfátovým, přírodním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vůbec neumím stříhat ;) U kadeřnice mi přijde nejdůležitější prosadit si svoje, aby člověk nezaplakal. Jednou jsem šla k jedné kadeřnici původem z Íránu, jsem si říkala, že zkušenost s hustými vlasy by mohla mít, no nakonec to skončilo fiaskem. Ta ty svoje nůžky měla snad přirostlé k prstům, furt stříhala a prostříhávala, já už jsem docela panikařila, několikrát jsem ji upozorňovala, že kratší to už rozhodně nechci... Větší bezmoc jsem snad nezažila. Nakonec jsem odmítla zaplatit a doma jsem tu katastrofu musela vylepšit sama. Dneska se tomu už naštěstí směju :)

      Vymazat
  6. Máš nádherné vlasy! Moje vlasy jsou mnohem víc vlnité, ale za to velmi nepravidelně, proto tolik obdivuju ty Tvoje! Brzy se asi inspiruji a pustím do no 'poo metody...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako ze se na ruznych mistech ruzne vlni?
      Myslim, ze no poo Ti sedne dokonale! Pro vlnite vlasy jsou tyhle nevysusujici metody idealni.

      Vymazat
    2. Ano, moje vlasy jsou cele divne, vespod (tak ze to vlastne vetsinou videt) skoro rovne, v horni viditelne vrstve nekdy az cernouskovsky kudrnate :)

      Vymazat
    3. Aha, to jsem ještě nikdy neviděla. Většinou si všímám, že to je naopak, když lidi mají vysušenou horní vrstvu vlasů.

      Vymazat
  7. Já jsem asi natvrdlá, ale jak ty vlasy máš ostříhané? :) Je všude stejná délka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni, je to sestrihane, nejkratsi v pulce krku, nejdelsi u lopatek.

      Vymazat
    2. Takže v podstatě stejný princip jako u mikáda, kdy u obličeje jsou nejdelší vlasy a čím jsou dál od něj, tak se postupně zkracují :)

      Vymazat
    3. Ted jsem nejaka zmatena, asi jsem se predtim spatne vyjadrila. U obliceje nejkratsi a postupne delsi a delsi.

      Vymazat
    4. Už to chápu ;) Ještě k té masce, dáváš ji na mokré a umyté vlasy sodou?

      Vymazat
    5. Na suche a neumyte, umyvam vsechno naraz.

      Vymazat
  8. Ahojm mas nadherne vlasy :) Plne lesku, proste skvost. Chcem sa spytat tento tyzden bude 6 tyzdnov, co pouzivam sodu bikarbonu a ocot, za ten cas som si na vlasy nedala NIC ine. Je to super ale zacali sa mi robit hrozne lupiny, asi mi chyba trosku pokozku premastit predpokladam. Chcem sa spytat:
    ja pouzivam 1 PL sody bikarbony (urbim kasicku pomocou vody) a na oplach pouzivam 1 ČL octu a 2dcl vody, MYslis ze je to v poohde namiesane? Dik z odpoved. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katarína, poměry by měly být v pohodě. Nedrhneš moc kůži při mytí? Můžeš zkusit přidat med (do sody) nebo vejce. Možná ne pokaždé, ale jednou za dvě tři umytí. Nebo zkusit maličko víc octa. Držím palce!

      Vymazat
    2. No myslim, ze to moze byt aj tym, vyskusam asi to vajicko a ten ocot som tiez zvazovala, ale drzala som sa jedneho navodu, tak asi ho pridam viac :)

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!