úterý 19. ledna 2016

15 Nová vlasová péče (Rahua, Radico)

Po téměř dvou letech sody a octa a rok a půl od posledního barvení jsem se rozhodla, že zkusím zase něco nového. Už v předloňském wishlistu jsem si přála vyzkoušet šampon od Rahua, a mezi svátky si ho konečně koupila. Zároveň jsem si přála najít alternativu k henně, ne ani tak co se barvení týká, šlo mi spíš o pečující vlastnosti. A tak mě zlákala barva od Radico.


Po zhruba pěti umytích Rahuou si troufám napsat první dojmy (a těším se na komentáře těch, kteří sami vyzkoušeli!). Tak zajedno: každé umytí mi přijde strašně drahé a protože láhev o objemu 275 ml stála (ve slevě) 280 SEK, podvědomě se vždycky přistihnu, že se šamponem troškařím. Popravdě, nevím, jestli je Rahua takový zázrak. Vlasy se sice nemastí, ale občas zaznamenám svědění vlasové pokožky už zhruba třetí den. Zkoušela jsem šamponování alternovat s umývám pouhou vodou (water only metoda) a dá se říct, že vlasy další dva dny pořád ještě vypadají dobře. Ale většinou se to sešlo tak, že vlasy umývám po čtyřech dnech rovnou šamponem.

Trochu mi vadí vůně. Není sice vůbec intezivní a nepříjemná (připomíná mi vůni čerstvě staženého lýka), ale přijde mi, že se vpije do kůže a tam zesílí. Nechci prostě vonět nasekanými zelenými stonky. 

Velikánské plus je, že vlasy vypadají po umytí fantasticky. Bezsulfátové šampony, co jsem jednoho času používala, vlasy dobře umyly, ale nedodaly jim vlhkost. Rahua je jediný šampon, po kterém se mi vlasy přirozeně vlní, jsou pružné, čisté a nadýchané, aniž by poletovaly okolo hlavy. A dlouho (ca tři dny) tak i vydrží. Všimla jsem si, že ani kančák nemusím čistit tak často, na štětinách neulpívá prach. Skoro jako kdyby vlasy odpuzovaly vnější nečistoty. Problém je "jen" v tom svědění...

Mno, zatím jsem trochu rozpolcená. Když jsem se podívám na láhev a spočtu si, že po pěti umytích mi zbývá šamponu tak na dalších deset patnáct (možná o něco málo víc), přijde mi obsah v poměru k výkonu strašlivě drahý.
Složení: Aqua, Camellia Oleifera Leaf Extract, Lonicera Caprifolium (Honeysuckle) Flower Extract, Rubus Idaeus (Raspberry) Leaf Extract, Aloe Barbadensis, Shea Betaine, Coconut Betaine, Glycerin, Sea Salt, Caprylic Fatty Acid, (natural aroma), Glycine Amino Acid, Hydrolyzed Wheat Protein, Corn Amino Acids, Vitamin E, Ungurahua oil (Oenocarpus bataua) Rahua Oil, Lecithin, Palo Santo Oil (Bursera graveolens), Panthenol, Hydrolyzed Oat Protein, Citric Acid.

***
 
Barva od Radico (Colour Me Organic) se skládá výhradně z rotlinných barviv. Henna, amla, ibišek, cassia, methi indigo atd. Je to výborná alternativa doma míchané henny! Byla jsem sice trochu skeptická k barvicím účinkům, přece jenom když si hennu člověk míchá sám doma, má možnost ovlivnit poměry jednotlivých složek (anebo se taky pořádně utnout). Protože mi však šlo hlavně o pečující účinky, barvu jsem nijak nehrotila a vybrala odstín, který podle popisu mohl odpovídat mé vlastní barvě vlasů (možná jsem spíš vybrala o něco světlejší).  
Nevím, jak fungují jiné bylinné barvy, ale aplikace Radico je bezproblémová, nepatlavá, rychlá a nehrozí trvalé fleky na oblečení a nechtěné zabarvení kůže. Narozdíl od henny úplně odpadnou hrudky, vůně sena, pracná aplikace do vlasů a zdlouhavé vymývání. Barva se doporučuje nechat působit cca hodinu, pro intenzivní odstín je však možno nechat působit déle. Pak stačí jenom pořádně spláchnout. Silně mi to připomíná klasické tónování (životnost barvy ve vlasech je zhruba 4-6 týdnů), akorát je všechno mnohem jednodušší a šetrnější

Jak už jsem psala, o barvení mi v první řadě vůbec nešlo, hledala jsem spíš alternativu k pečujícím účinkům henny. A těch se mi myslím dostalo. Vlasy byly po smytí a uschnutí pevnější a o něco objemnější. Jedno balení vyjde na dvě aplikace, pokud má človek vlasy zhruba nad lopatky, a kupovala jsem ho za 99 SEK. Kdo se říkosmetickými certifikáty, tak tato barva splňuje požadavky Ecocert

Docela mě láká objednat si jiný odstín a zaexperimentovat s barvením...  

Máte tipy na nějaké jiné alternativy henny? Znám akorát tak barvy od Khádí, ale zatím jsem neměla možnost je vyzkoušet. 

15 komentářů:

  1. Ahoj cyklistko,
    chci se podělit o své dojmy z šamponu Rahua, protože já jsem z něj nadšená. Koupila jsem si kdysi vzorek 60ml i s kondicionérem každý za 7 liber a založila do šuplíčku, že budou na cesty. No začala jsem je používat až nedávno v rámci spotřebovávání zásob. Měla jsem předtím problémy s vlasovou pokožkou, která reagovala podrážděním na pomalu jakoukoliv stávající používanou péči: Nejdřív svěděním, potom se objevily šupiny a pak začaly vypadávat vlasy pomalu po hrstech. Než mi došlo, že by problémem mohly být sulfáty, chvíli to trvalo... Sice o tom všude čtu, ale prostě mě nenapadlo, že by to najednou byl i můj problém. Takže po asi dvou týdnech používání Rahua setu se mi hlava uklidnila a jak říkáš, vlasy nebyly rozlítané a byly krásně lesklé a hlavně přestaly padat. Sice jsem taky měla ze začátku problém s vůní, ale zvykla jsem si. Myslím, že jsem to vědomě potlačila, protože jsem byla nadšená z účinků a tak mi vůně začala časem připomínat les po dešti. A jako ano ta cena... Asi půjdu zase jen do vzorků...
    Kačka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čau Kačko, no právě, ta cena... Vlasy mám po něm opravdu krásné, ale zas to svědění... Třeba se to za dalších pár týdnů spraví. Zkusím Tvůj trik s autosugescí, třeba se mi podaří asociovat vůni s něčím příjemnějším.
      A co ten kondicionér? Má nějaké extra účinky?
      Dík za komentář!

      Vymazat
    2. Kondicionér je fajn, ale nic bez čeho bych nemohla žít. Vlasy krásně kloužou už při smývání a potom nejsou rozlítané. A je ze samých dobrých věcí. Ale ta cena...
      Jestli bys chtěla vyzkoušet, já objednávala ty vzorky z naturisimo.com
      Kačka

      Vymazat
    3. Děkuju moc za odpověď a za tip, kde nakupovat. Byla jsem zvědavá, jestli by s vlasy dokázal udělat ještě víc, než šampon, ale protože šampon mi zatím sám o sobě stačí a zvědavost by mě stála draho, asi do plného balení nepůjdu.
      Měj se hezky! Jo a jinak jsem viděla slušnou cenu (ve srovnání s jinými e-shopy) za plná balení na beautybay.com

      Vymazat
  2. taky jsem měla Rahuu ve vzorcích (variantu na objem, což vypadá, že tahle není) a byla nadšená, plánuju plné balení, s nějakou slevou :). Svědění jsem nezaznamenala, ale myju vlasy každý den.

    OdpovědětVymazat
  3. Neuvazujes o indickych praskoch shikakai, amle? Davaju jemny teply ton, pritom vlasy umyju. Maju nizke, tj kysle pH, ktore vlasom a vlasovej pokozke prospievaju. Kate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amlu mám doma a myslím dvakrát jsem ji na umývání použila, ale neuchvátila mě. Možná se k ní vrátím v budoucnu. Podle komentu předpokládám, že Ty jsi spokojená - používáš po nich kyselý oplach?

      Vymazat
    2. Velmi spokojna. Kysly oplach - podla toho, ci sa mi do toho chce, v podstate asi nie je nutny, lebo samotny prasok ma hodne kysle pH, okolo 3. Neviem, ci amla ma dostatocne umyvacie ucinky, mam ju tam kvoli regeneracii. Dolezity je i stupen namletia, cim hrubsi prach, tym horsie sa vymyva. Glukozidy v prirodnych samponoch (Alverde, Logona, Lavera ap.) mi po rokoch velmi zjemnili vlasy, posobili neumyto, ulezane, po shikakai mam haro a netreba mi ani kondis na lahke rozcesanie. Keby som chcela menit farbu vlasov, isla by som na to cez indicke byliny, ale zatial to nemam v umysle.

      Vymazat
    3. Díky za odpověď! Pokud už není zapotřebí kyselý oplach, docela bych na základě toho, cos napsala, shikakai v budoucnu zkusila. Že působí i jako kondicionér, je pro mě výrazně plus.

      Vymazat
    4. Upresnim - pouzivam vacsinou zmes indickych praskov rozmiesanu s vodou na riedke bahno - shikakai tam funguje ako sampon, amla ako kondis, niekedy pridam aj tretiu zlozku - neem ci ibistek ap.. Da sa to aj rozdelit - umyt vlasy iba so shikakai, potom zvlast naniest na vlasy amlu na nejaky cas (zabal, farbi to uterak), zmyt a hotovo. Ak mas suche vlasy, mozes si vo finisi do dlani dat kvapku dve oleja, napr. kokosovy, ale brokolicovy je vraj Pan Vlasovy Olej, a rozotriet do este vlhkych vlasov.

      Vymazat
    5. Díky, že ses podělila o zkušenosti, Kate! Dám vědět, až to celé bude aktuální a jak to dopadlo.

      Vymazat
  4. Ahoj, dostala jsem jedno 50ml vzorek Rahua kondicionéru (myslím nákup z FU nebo LF) a po pravdě žádný zázrak. Nepřesvědčil mě ke koupi plného balení. Po 3 letech rozmýšlení koupila Pureology Hydrate (šampon a kondiš) - zatím to nejlepší, co jsem kdy vyzkoušela a to jsem zkusila hoodně značek, včetně mnoha bio organic raw a nevím co Polských, ke kterým mám dostup. Ze srdce doporučuju henny Khadí, podle mě se jim nic nevyrovná (nejvíc barví, nejdelší výdrž atd.) + můj svatý grál jejich Olej s amlou. Naprostý zázrak!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Khadí u nás není k sehnání, možná až zas pojedu do ČR. Co je na PH zásadně jinačího a jaký typ vlasů máš?

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!