pondělí 3. února 2014

6 Tikei Finishing Veil Glow a malá odbočka k Hourglass

Od Tikei jsem během posledního půlroku vyzkoušela snad všechno: makeup, primer, oční stín (ano, singulár, sypkým stínům se vyhýbám), korektor, lesk na rty a rozjasňovací pudr (o něm víc v dnešním postu). A na všechno se v průběhu následujících dnů objeví recenze. Kdyby v sortimentu byly i rtěnky, určitě si nějakou taky objednám, protože většinu produktů jsem si zamilovala a používám je každodenně. Ale rtěnky ještě dlouhou dobu k dostání nebudou, jak mi z Tikei napsala Therese, když jsem jim začátkem prosince jsem do Tikei odesílala mail a tlumočila jim vaše dojmy, které se objevily v komentářích tady na blogu. Zato mám vám, čtenářům, vyřídit, že na anglických stránkách už se pracuje...
 
 
Rozjasňovací pudr jsem si odklikla z adventního kalendáře, stál myslím nějakých 89 SEK místo obvyklých 169 korun. Nejdřív mi jen tak ležel v šuplíku, protože jsem po pár vyzkoušeních nezaznamenala žádný rozdíl a jeho účel "rozzářit unavenou pleť v zimě" mi jaksi nepřišel úplně dotažený do konce. Pak jsem si ho s sebou vzala na dovolenou a při prohlížení fotek určených do rodinného alba začala pomalu revidovat původní názor. On ten pudr má v zimě fakt něco do sebe... 

Balení je stejně velké jako minerální pudr nebo primer a obsahuje osm gramů neutrálně zbarveného prášku s jemným leskem. Pokoušela jsem se zařadit lesk do teplé nebo studené barevné škály, ale nějak se pořád nemůžu přiklonit k jedné nebo druhé alternativě. Pod umělým světlem si v balení při podrobném prohlížení všimnu lehce namodralých vloček, na pleti ale pudr vypadá lehce zlatavě. Nebo neutrálně? Na fotce je prášek nanesený prstem a při čárování po předloktí jsem trochu zabrala, aby ho bylo zřetelně vidět. Aplikuju ho nejčastěji na horní část lícních kostí a spánky, teď v plesové sezóně si ho dovedu představit do dekoltu nebo na ramena. Veil důmyslně reflektuje a láme světlo tak, že odvede pozornost od partií, které člověk nepovažuje zas až tak za úplně lichotivé. Prostě hra světla a stínu, tak jak se to po staletí dělávalo ve výtvarném umění. Pokud chcete velice nedetailní ukázku pudru na obličeji, klikněte sem.

Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak by veil obstál v konfrontaci s Hourglass(-em), jehož složení jsem povrchně prolítla a které kromě slídy (stejná jako u Tikei a jiných rozjasňovačů) nenabídlo na předních místech nic, co by tak zázračně pracovalo se světlem. Ještě tak polymethylmethakrylát aka plexisklo, což mi připadá jako roztomilá kuriozita, pudrovat si obličej plexisklem. Připouštím, že se s velkou pravděpodobností můžu plést, ale crosspolymery a jiné plasty v INCI u Ambient Lighting Powder made by Hourglass ve mně rozhodně nevzbuzují dychtivost tuhle imho velice přeceňovanou věcičku vlastnit.
 

Pudr se navzdory důkladnému rozmělnění špatně vyklepává z balení a je tak docela obtížné ho oddávkovat akurátní množství. Míň je v jeho případě rozhodně víc. Na štětci ulpívá hezky (bez ohledu na tvrdost štětce nebo hustotu vlasu), nepráší, pokud to s jeho množstvím nepřeženete, a je poměrně snadné ho aplikovat. A propos štětec... Pudr jsem otestovala ve třech kombinacích: tvářenkový štětec od Real Techniques (RT Blush Brush) a Ecotools (ET Tapered Blush Brush) a Deluxe Fan Brush taky od ET. Úplně nejradši ho nanáším posledně jmenovaným, hlavně díky možnosti naklonění a vzniklé užší ploše. A taky proto, že je trochu tužší než třeba ultrajemný tvářenkový od RT.
 
Nenapadají mě žádná negativa, snad kromě ceny (ale i to je relativní) a vlastně ani na tu si fakticky nemůžu stěžovat, když jsem pudr dostala za skoro polovinu. Jestli ho budu stejně ráda používat i v létě? Po pravdě, nevím. Uvidím, jak moc se budu lesknout sama od sebe. Některé uživatelky recenzovaly na domovské stránce veil se slovy, že lesk táhne do zelena, a že by tudíž teoreticky lehce mohl korigovat načervenalou pleť, ale s popisem ani zkušenostmi se neztotožňuju. Pudr neucpává póry, nemastí pleť a navzdory tomu, že při aplikaci vypadá skoro neviditelně, má hezký přirozený efekt. Žádná diskokoule. Vydrží celý pracovní den a když se ve společnosti omlouvám a vzdaluju se se slovy, že "si jdu přepudrovat nos", rozhodně mi na mysli netane krabička od Tikei.
 
Pokud se bez rozjasňovače obejdete, ani si ho nekupujte. Pokud naopak patří k vaší základní výbavě, asi už stejně máte svoje favority. Tento pudr je jen taková třešnička na dortu. Lesklá, zdravě vypadající třešeň. Pro mě je ještě navíc pozitivní minimalistické složení (Mica/slída - lesk, Calcium Carbonate - plnidlo + ev. korektor, Titanium Dioxide (CI 77891) - pigment + UV filtr, Iron Oxides (CI 77491) - pigment) a logická absence konzervantů.

6 komentářů:

  1. tak to tedy teďkom jakože nevím... takhle pomlouvat hourglass? sem asi už nebudu chodit. za trest!

    jinak ale tikei vypadá fakt pěkně. si troufnu říct, že takový pěkný efekt kdejaký minerální rozjasňovač nedá. akorát jsem zmatená, tak je to rozjasňovač nebo finishing veil. protože na finishing veil mi to přijde moc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to finishing veil, ale nemám odvahu ho nosit na celém obličeji, takže spíš rozjasňovač? To asi záleží na míře odvahy a zvyku nositelky. Jo a na tu ruku jsem tlačila fakt soustředěně, ono to se štětcem tak nezáří, bohužel nebo bohudík.

      Se teda omlouvám za ten Hourglass, kdyby by mi někdo vysvětlil, co že je na něm tak revolučního a jak všechny ty složky fungují, tak budu ráda.

      Vymazat
    2. ti vlastně ani nevím, jasně že nejspíš všechnu tu slávu asi dělá slída... ale Hourglass je zrovna teď prostě nedotknutelný. to je jako když dává Carrie v Sexu ve městě přísahat na Chanel. tak dneska by dávala přísahat na Hourglass.

      Tikei mi právě jako na celý obličej nepřijde z těch swatchů moc vhodný. ale zase se jmenuje veil... no jsem z toho celá taková zmatená. že si to snad koupím...

      Vymazat
    3. Predstava Carrie prisahajici na krabicku Hourglassu me pobavila :)

      Vymazat
  2. Ahoj, ty mě lákáš. :-) Rozjasňovač potřebuji, večer se mrknu na ty stránky. Jestli tedy budu rozumět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.tikei.se/produkter/mineral-primer-veil.php
      Platit se dá přes paypal a poštovné je 39:-
      Pro mě je to první rozjasňující pudr a nemám naprosto žádné srovnání, jak moc nebo málo září.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!