sobota 19. října 2013

0 Back to basics - podzim se stronglifts

Letošní cíl zvednout 150 % vlastní váhy v mrtvém tahu a dřepu se pomalu přibližuje. Stronglifts jsem přes jaro a léto moc nedala, i když se jednotlivé cviky objevovaly ve všech mých tréninkových plánech. Jaro a léto padly na silovou výbušnost a vytrvalost, většinou jsem silovou vytrvalost rozvíjela přes body pump, kruhový intervalový trénink a výbušnost přes crossfitové variace (i když crossfit obecně moc nemusím a nerozumím moc jeho podstatě, ale do toho se nechci pouštět...).  Teď zase pojedu na hrubou sílu a techniku. 

Nemám ráda rádoby motivační texty připojené k fotkám zpocených sexy slečen.
Ale když Nike mi někdy bere slova z pusy...
V týdnu jsem trochu churavěla (asi pozůstatky týdnu ve Stockholmu, mimochodem jsem se konečně byla podívat v historicko-přírodovědném centru Cosmonova, viděla svůj první film v IMAXu a taky našla Fiskargatan 9, kde si byt za 25 mega koupila Lisbeth Salander z Millénia), ale těsně před tím jsem si zkusmo nastavila pár vah, které byly trochu nad limitem mých loňských vah ve stronglifts. Jen jsem si chtěla zkusit, s jakým komfortem (a jestli vůbec) je zvednu a kam umístím výchozí bod v mém snažení. Za devadesát kilo ve dřepu a mrtvém tahu se před sebou vůbec nestydím. Dokonce se jsem se ani necítila na hranici schopností. Benč tradičně zaostává - padesátku jsem nahoru vytlačila snad i očima. Zato ramena se mi podařilo přes léto slušně posílit. Kettlebells, guma a body pump udělaly svoje a jestli jsem na něco hrdá, tak jsou to právě ramena. Dokonce jsem se zbavila i chronického lupání v pravém rameni, které jsem si kdysi házením oštěpu a disku přivodila. Na druhou stranu, moc mi momentálně nesedí košile a trička. Přes ramena  a vrchní část zad 38 až 40 a přes trup a pas 36, to by byla moje ideální velikost. 

Můj momentální posilovací plán vypadá takto:
3x týdně posilovna, z toho minimálně 2x týdně stronglifts a jeden den body pump nebo kruhový intervalový trénink. Pořádné rozehřátí a protažení před samotným tréninkem a střečink po cvičení. 

Výchozí váhy na první dva až tři týdny:
dřep 75 kg
mrtvý tah 75 kg
benč 40 kg
tlaky s velkou činkou před hlavou 30 kg
přítahy velké činky v předklonu nadhmatem 40 kg

Samozřejmě doufám, že váhy půjdou nahoru. Kdybych se měla srovnat s loňskem, cítím se mnohem jistější v provedení a technice a při cvičení jsem víc soustředěná. Loni jsem měla hodně naspěch ve vývoji a chtěla jsem vidět co nejvyšší cifry, letos mám k čince víc respektu a jsem trpělivější. Vysoká čísla mě pořád lákají, ale narozdíl od loňska, kdy jsem si PŘÁLA na ně dosáhnout, letos VÍM, že jsou v dosahu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!