úterý 22. ledna 2013

11 Obal nebo složení? Na co koukáte vy?

O uplynulém víkendu jsem se toulala nákupním centrem a bloumala mezi regály s potřebami pro domáci mazlíčky. Ne že bychom doma nějaké zvíře měli, jen mě prostě baví tam občas nakouknout. Nejednou jsem tam totiž našla výborné věci pro osobní potřebu. Třeba takové masti určené pro koně - ty jsou u nás doma na odbyt. Mažu se s nimi kdykoli po náročnějším posilovacím tréninku nebo pro zahřátí před cvičením; krásně uvolní a druhý den mě neobtěžují namožené svaly.

Nad zatím posledním výrobkem jsem přímo zajásala. Našla jsem ochranný krém na kůži (např. jezdecká sedla a další kožené výrobky). Což by normálně nestálo za zmínku - ale to složení! Kvůli tomu jsem krém okamžitě hodila do košíku.  


Složení: včelí vosk, candelilla vosk, jojobový olej, lanolin
Posuďte sami - včelí vosk, candelilla vosk, jojobový olej, lanolin. Nic víc! Tohleto je ta nejlepší alternativa lékárenské vazeliny, co jsem zatím v obchodech viděla. 


Krém voní po medu, lehce se roztírá a na obličeji vytvoří ochrannou vrstvu. Teď, když tu zase panují mrazy okolo -10°C a běhám venku, mi dělá dobrou službu. Vyměnila jsem ho za domácí vazelínu, která má přece jen exkluzivnější složení a je o něco dražší. Další předností je fakt, že neucpává póry. Odstraňování z obličeje je z hlediska složení trochu obtížnější, protože candelilla vosk se normálně nedá úplně odstranit vodou. Proto používám mandlový olej podle jednoduché chemické zásady "like disolves like". Prostě funguje to tak, jako když chcete odlakovat nehty, nemáte po ruce odlakovač, tak místo toho použijete zase lak a nehty odlakujete jím. Podle stejného principu čistím obličej od tohoto krému - mastnotu odstraňuji mastnotou. Zbytky mandlového oleje pak otřu tonikem.

Obalem by mě tenhle krém asi neupoutal (nemluvě o primární funkci a umístění mezi jezdeckým příslušenstvím), ale na složení jsem se chytila okamžitě. 

Podle čeho si vybíráte a nakupujete vy? 


11 komentářů:

  1. moje kamarádka kosmetička nedá dopustit na krém na hemeroidy... používá ho na obličej a je naprosto spokojená :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se nedivím :) Když to funguje na tak citlivou část těla, jako je ..., tak na obličeji to musí dělat zázraky :)

      Vymazat
  2. Hele tak mě napadlo, že bys mohla udělat souhrnný článek o tom, co by mělo být v které kosmetice. Chápeš, jako v šamponu musí být tohle a když je tam to a to, tak to je špatně. Případně, pokud by se ti s tím nechtělo drbkat, tak bych tě když tak poprosila, jestli bys mi poslala třeba nějaký dobrý odkaz na tohle téma nebo doporučila nějakou knížku ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to špatný nápad, ale mám trochu zábrany - necítím se být někým, kdo by měl soudit, co je špatné či ne... Myslím, že na základě INCI si konzument sám může vyhledat, co je co, a rozhodnout se na základě vlastního svědomí, preferencí a zkušeností ;)
      Odkazů a knih na tohle téma by byla hromada (minimálně v angličtině a dalších jazycích, v nichž čtu). Mrknu i na něco v češtině a linknu to na blog, ju? :)

      Vymazat
    2. Supr trupr....budu se těšit

      Vymazat
  3. Teda to by mě v životě nenapadlo :) upřímně říkám, že složení zas tak nezkoumám, protože používám z 90% kosmetiku Avon, mám ji léty odzkoušenou a už přesně vím, co mi sedí a co ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avon neznám vůbec, nikdy jsem od nich nic nepoužívala. U nás doma jel Oriflame, ten mi byl v mnoha ohledech sympatičtější (asi proto, že je ze Švédska:) ).

      Vymazat
  4. Velmi zaujimava inspiracia slecna Cyklistka. Tiez nemam ziadne zviera ale obcas si odskocim do obchodu so zvieratami. Teraz sa mozno budem pozerat kus viac!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Najít se něco určitě dá, ale cíleně a pravidelně v chovatelských potřebách pečující kosmetiku nenakupuju.

      Vymazat
  5. Like disolves like = podobné rozpouští podobné, jak jinak bys to chtěla překládat? :) Podobný vosk na kůži mám doma, mažu s ním kožené boty a kabelky a vždycky si užívám, že po něm mám krásně promaštěné ruce a nemusím si je ani nutně umývat. Složení jsem nekontrolovala, takže na obličej bych si ho asi nenamazala, ale je to zajímavý nápad.
    A jak funguje odlakovávání lakem na nehty? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Funguje to naprosto stejně jako odlakovač. Nalakovat a hned zamokra stáhnout. Špatně to funguje na laky se třpytkama, ale s těmi je i s odlakovačem větší práce.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!