neděle 21. října 2012

4 Acylpyrinová maska

Pokud trpíte na černé tečky v obličeji nebo jen chcete pleť vyhladit a rozjasnit, možná byste mohli vyzkoušet acylpyrinovou masku. Acylpyrin obsahuje kyselinu acetylsalicylovou, která se hojně používá v kosmetice pro mastnou, problematickou pleť. Kyselina acetylsalicylová však v dlouhodobém měřítku vysušuje a tím podporuje činnost mazových žláz. Ty pak vylučují ještě víc mazu a póry se ucpávají o to víc. Proto jsem kdysi od kosmetiky s kyselinou acetylsalicylovou ustoupila. Začala jsem pleť místo toho víc hydratovat (aloe vera gel, med) a akné definitivně vymizelo.

Dvakrát do měsíce si teď dopřeju acylpyrinovou masku a pak nanesu na obličej med (má zklidňující a hydratační účinky). V kombinaci s pleťovým olejem, který používám, je pleť v dobré kondici a dny, kdy se líčím MMU, jsou v menšině.

Budete potřebovat: acylpyrin (aspirin funguje taky výborně), pár kapek vody, misku, vidličku nebo dřívko (na rozdrcení tablet), případně jojobový olej jako vázací složku


Postup:

1. Tablety zakápněte vlažnou vodou - stačí pár kapek!
2. Změklé tablety rozdrťte prstem, dřívkem nebo vidličkou


3. Vzniklou kašičku nařeďte ještě trochu vodou (opět stačí maličko) a přidejte dvě tři kapky oleje. Jde to dobře i bez oleje, jen se vám maska bude víc drobit. 


4. Kašičku naneste na očištěný obličej. Vyhněte se oblasti okolo očí. (Já jsem se naprosto nepedagogicky vyfotila ještě s maskou právě okolo očí.)


5. Nechte působit cca 5 minut. Krouživými pohyby smyjte, zaschlý acylpyrin působí i jako peeling.  
6. A teď přijde na řadu med (nepovinné). Mně pomáhá naprosto fantasticky! Kupuju med přímo od včelaře a pro tekutou konzistenci ho opatrně nahřeju ve vodní lázni. 


7. Nechte působit, dokud med nezaschne. Pak ho důkladně smyjte, ať nelepíte :)

Tradááá! Pleť je krásně vyhlazená, póry vyčištěné a stažené, zarudnutí minimální. Pro mě je to ta nej dosud vyzkoušená maska. Že vás nezruinuje, je taky výhoda. Faktor exkluzivnosti a luxusu je minimální, ovšem výsledky famózní. 


Pěkný zbytek víkendu!

4 komentáře:

  1. Nikdy bych nevěřila že budu uvažovat o masce z rozdrcených prášku, ale po tvém článku je to tady :D Možná že dnes večer udělám něco pro ten svůj obličej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nejsi alergická na zmíněnou kyselinu (projevuje se to mj. svěděním a podrážděním pokožky), jdi do toho :)

      Vymazat
  2. Právě ten faktor exkluzivity a luxusu se projeví po použití této masky:)-aspoň já to tak mám-vyhlazená jak prdýlka:D. Také je mojí oblíbenou. Většinou smíchám rovnou acylpirin s medem.

    OdpovědětVymazat
  3. Právě ten faktor exkluzivity a luxusu se projeví po použití této masky:)-aspoň já to tak mám-vyhlazená jak prdýlka:D. Také je mojí oblíbenou. Většinou smíchám rovnou acylpirin s medem.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!