úterý 14. srpna 2012

4 Jojobový olej

100% jojobový olej
Než jsem loni v zimě objevila tenhle 100% jojobový olej, trpěla jsem na mastnou T-zónu a suchou pleť kolem nosu, nad obočím a na tvářích. Holt zima... Ta mému obličeji vždycky dávala zabrat, zvlášť když mám ve zvyku cárat hodiny na běžkách nebo se vydat běhat do -15 stupňového mrazu. Modrá nivea mě během těchto vylomenin chránila výborně, ale do práce/školy? To ne, kolem poledne jsem se leskla jak špekáček. 


Protože lidské dějiny a problémy jsou cyklického charakteru (aspoň jak si myslím já), zabrouzdala jsem na internetu pro dobré rady, protože s takovým problémem se určitě podotýkal někdo přede mnou. A taky že ano... Po pár odkazech a řešeních, o které jsem neměla zájem, jsem objevila jojobový olej. Zlákal mě na zoušku. Přes ebay jsem si nechala poslat balíček s dobrým čtvrtlitrem budoucího (nejen saunového - olej snáší teplotu až do 300°C) oblíbence, a hned následující ráno po nočním působení jsem málem výskala radostí. Nejenže jsem se hned po ránu neleskla, ale ani jsem nebyla šupinatá. Jupííí! A pod minerální mejkap byl tenhle zázrak jak dělaný, protože i vsakování je rychlé a olej hlavně na kůži nenechává žádný mastný film. Jojobový olej se nejvíc podobá přirozenému kožnímu mazu - pár kapek každý večer mi pomohlo vyrovnat produkční dysbalanci mazových žláz (hezky česky: výsledkem je vláčná, nepřemaštěná pleť bez pupínků). 

Někteří uživatelé (uživatelky) si stěžují na vyrážku nebo ještě hojnější výskyt akné. To se může lehce stát, pokud se to s olejem přežene. Po pravdě, tohle riziko existuje u každého oleje. Proto si obličej mažu jen malým množstvým a jen jednou denně. A taky se vyhýbám směsi s esenciálními oleji - přece jen, stoprocentní rostlinné oleje s minimem dalších přidaných látek (s výjimkou tokoferolu - vitamínu E) si uchovávají lepší účinnost.

Pokud potřebujete zkorigovat aknózní pleť, a zároveň ji vyživit, doporučuju jojobový olej všemi deseti. 
Způsoby použití

4 komentáře:

  1. Aha, tak to je přesný opak toho, co jsem se dočetla u In Your Face, takže teď nevím, co s tím. :))) Jak říkám, s těmi oleji je to věda, a nerada bych si zprasila obličej ještě víc než už je. Zkusím někde najít nějaká mini balení těch olejů a vzít je na zkoušku, to nebude finančně tak bolet, kdyby to nefungovalo...
    A ještě se tedy zeptám na aplikaci: dáváš to na mokrou/vlhkou pokožku nebo na úplně suchou?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oleje nejradši mažu na vlhkou pokožku, ale dá se i na sucho. Vždycky si vzpomenu na jedno přirovnání. Zkuste naolejovat scvrklé jablko (nebo jiné suché plody) - vyhladí se kůra? Ne. Tak ho nejdřív naložte do sklenice s vodou a teprve potom natřete olejem, rozdíl je markantní. Hydratace je základ, olej vodu zadržuje a zjemňuje. Což mi asociuje, že se vždycky čertím, když někdo začne tvrdit, že oleje (ať minerální nebo rostlinné) hydratují. Třeba taková Petra z LovelyHair. Nehydratují, od toho je voda.

      Jinak jojobový olej je pro mě základ, hodně mi pomohl v dysbalanci suchá x mastná místa v obličeji. A sauna je jako bonus, tam se vúbec ráda hýčkám.

      Vymazat
    2. Prosím Tě, v jaké fázi saunování používáš jojobový olej? Po konečném vysprchování? Na celé tělo?
      A nemohla bys prosím popsat průběh Tvého saunování? Určitě by to zajímalo nejen mě...
      Moc díky :-). R.

      Vymazat
    3. Vlezu do sauny, přiliju vodu na kameny (mám ráda min. 75°C), rozložím čtivo, abych neusnula, a začnu se potit. Saunuju se 2-3x, prodrbu se kartáčem s tupými hroty, olejem se mažu až v posledním kole (celé tělo kromě obličeje), pak opět sprcha, namazat olejem, nechat vsáknout olej i vodu a je hotovo.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!