čtvrtek 2. srpna 2012

4 100% Tea Tree oil - čajovníkový olej

Tea Tree olej -
můj favorit v boji se záněty všeho druhu
Tea Tree olej ve 100% koncentraci patří k mým konstantám v (akutní) péči o pleť. Dezinfikuje ranky a pupínky, vysušuje uhříky. Lze ho úspěšně použít i k inhalaci, pokud je zapotřebí uvolnit dýchací cesty. Protože je neředěný, doporučuji péči s ním nepřehánět, případně ošetřená místa přetřít ještě například jojobovým olejem, který pleť zvlhčuje, aniž by ji nechal "olejově" upatlanou. Nebo ještě raději - vatový tampón namočit a pak na něj teprve kápnout trochu oleje. Předejdete tak vysušeným až spáleným mapám na pleti.


Neředěný olej z čajovníku mohu jen doporučit. Různě koncentrované roztoky bych si nekoupila. Za prvé si lze roztok snadno namíchat po svém (viz jojobový olej, vhodný je také olej hroznových jadérek), za druhé jsem z péče o pleť vyřadila v co největší míře různé chemické deriváty a konzervanty, které se v naředěných olejích zhusta vyskytují. Zastávám názor, že kromě genetiky přispívá k dobrému stavu pleti velkou mírou strava a pitný režim. Vnější péče podle mého názory nikdy nemůže nahradit či přebít péči zevnitř.


Oleje jsou navíc (pozor, ne v tomto případě!) výborné ve své mnohoúčelnosti. Velkou část z nich lze užívat jak vnitřně, tak z vnějšku, a jako bonus i v kuchyni. A to všechno ve své čisté, minimálně upravené podobě. Tohleto by jakékoli krémy/séra na obličej nikdy nemohly nabídnout!



4 komentáře:

  1. Přemýšlím, kde doma se nějaké balení 100 % tea tree oleje zrovna nachází, jo na ty pupínky to asi platí. Že mě to nenapadlo dřív... Funguje vždy, všude a na všechno, jen ta vůně mi moc nejde pod nos, často mě z ní až pálí oči (pokud musím aplikovat někde na obličej).
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On v plné koncentraci opravdu hodně voní/smrdí a asi by se tak neměl používat, ale vždycky spolehlivě zabere a nenadělá mi na pleti škody, tak ho neředím.

      Vymazat
  2. che che, misto uceni tady po vecerech hltam Vas blog a vselijake jine stranky o vyrobe domaci kosmetiky, jak jsem se ted pro to nadchla:) tak jen prihodim, co jsem objevila - ekokoza je eshop v CR se spoustou ingredienci k vyrobe a na fb strankach maji i nejake recepty, tak posilam k inspiraci: https://www.facebook.com/Ekokoza.cz?fref=ts

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ekokozu znám myslím od loňska, ale zatím jsem neměla čest tam nakupovat. Spíš jejich web používám pro srovnání cen a pravidelně koukám na sortiment.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!